انتخاب رینگ چرخ یکی از کارهای مهمی است که به وقت نیاز هر یک از شما دارندگان خودرو باید به آن توجهی کامل داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین رینگ را برای سوار کردن چرخ ماشین بر روی آن و تحمل وزن کلی خودرویتان خریداری کرده و از آن به راحتی استفاده نمایید. خرید رینگ چرخ با توجه به وجود مدل های شرکتی و اسپرت فراوانی که در بازار رویت می شود یک عمل سخت و دشوار تقریبا بحساب می آید و به همین خاطر نیاز است تا شما با در نظر داشتن نکاتی در این خصوص اقدام نمایید.

.

معرفی انواع مختلفی از رینگ ها

رینگ های شرکتی: رینگ های شرکتی از قدیمی ترین رینگ چرخ های موجود در بازار کشورمان هستند که از جنس فولاد ساخته و پرداخته می شوند و فوق العاده مقاوم و مستحکم هستند و می توان بدون هیچ ترس و دلهره ای از آن ها در مسیرهای پر از چاله و چوله استفاده کرد.

انتخاب این نوع از رینگ ها معمولا برای کسانی مناسب است که راننده جاده هستند و تایم کمتری از رانندگی خود را در دل مسیرهای شهری می گذرانند. رینگ های فولادی از قابلیت استفاده در هر نوع شرایط جاده را دارا می باشند و از وزن بیشتری نیز به نسبت مدل های اسپرت برخوردارند.

رینگ های فولادی به سبب ساختار آهنی و کربنی خود از جذابیت های ظاهری بالایی برخوردار نیستند و به همین خاطر اغلب بر روی آن ها از قالپاق استفاده می شود.

رینگ های اسپرت: این دسته از رینگ ها با آلیاژ آلومینیومی و منیزیمی ساخته می شوند و از لحاظ وزنی به مراتب سبک تر از مدل های فولادی یا همان شرکتی هستند اما خب از نظر مقاومتی در مرتبه پایین تری از رینگ های فولادی قرار دارند.

استفاده از رینگ های اسپرت زیبایی خیره کننده ای را به چرخ های خودروی شما منتقل می کند و به همین خاطر نیز جدیدا خودروسازان برتر دنیا از این مدل رینگ ها برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند.

با این حال اما یادتان باشد که از این مدل رینگ ها نمی توان در جاده های سخت و ناهموار کشورمان استفاده کرد و بیشتر اگر راننده شهری هستید و در داخل شهر با خودرویتان تردد می کنید، بهتر است از این مدل رینگ ها بر روی چرخ های اتومبیل تان استفاده نمایید.

.

نکات مهم هنگام خرید رینگ چرخ

نوع رینگ

  • اولین نکته در خصوص خرید رینگ چرخ توجه به نوع آن است که در این خصوص ما در قسمت قبلی از همین مطلب شما را با دو  نوع رینگ موجود در بازار تحت عنوان رینگ های فولادی یا شرکتی و رینگ های آلومینیومی یا اسپرت آشنا کردیم.
  • انتخاب نوع رینگ بسته به سبک رانندگی شما و انتظاراتتان از رینگ دارد.
  • اگر به دنبال مقاومت رینگ هستید به سراغ خرید مدل های فولادی و اگر جنبه های زیبایی رینگ برایتان حائز اهمیت است به سراغ خرید مدل های اسپرت برای خود باشید.

سایز رینگ

  • نکته دوم برای انتخاب رینگ چرخ توجه به سایز آن دارد که در این خصوص معمولا با مراجعه به دفترچه خودرو می توانید از اندازه آن اطلاع حاصل نمایید.
  • با ای حال اما یادتان باشد که همیشه باید متناسب با پیچ های تعبیه شده بر روی توپی چرخ خود اقدام به انتخاب رینگ برای ماشینتان نمایید.
  • در این خصوص توپی های چرخی می توانند از ۴ الی ۶ پیچ بر روی خود برخوردار باشند که اگر بطور مثال توپی چرخ شما چهار پیچی باشد، حتما باید رینگی که انتخاب می کنید نیز چهار پیچی باشد.
  • در انتخاب سایز رینگ چرخ مورد نظرتان به میزان پهنای آن نیز توجه کنید؛ زیرا اگر بیش از اندازه رینگ شما عریض باشد سبب ایجاد سختی در چرخاندن فرمان برایتان می گردد.
  • نهایتا نیز ذکر این نکته لازم و ضروری است که در انتخاب رینگ بهتر است تنها جلوه های زیبایی محصول مدنظرتان نباشد و به استاندارد بودن و مقاومت آن بیشتر بها دهید.

وزن رینگ

  • مورد دیگری که در انتخاب و خرید رینگ چرخ بسیار حائز اهمیت است، وزن رینگ است.
  • در این خصوص توصیه می کنیم اگر به فکر حفظ تعادل خودروی خود هستید حتما از رینگ هایی با وزن سبک استفاده کنید که در سر پیچ ها کمک بسیاری به حفظ تعادل خودروی شما می کنند.
  • ناگفته نماند که رینگ های دارای وزن بالا به مرور زمان سبب وارد شدن آسیب به اتاق خودرو و شاسی های آن می شود.

تعداد پیچ توپی چرخ

  • در نکته مرتبط با سایز رینگ در خصوص تعداد پیچ های توپی چرخ برایتان صحبت کردیم اما این نکته از آنجایی که خیلی مهم است در خرید رینگ چرخ بصورت جداگانه بار دیگر آن را برایتان گوشزد می کنیم.
  • پس خواهشا حواستان به تعداد پیچ های توپی چرخ خود باشد که می تواند تعداد آن ۴ و یا ۵ و یا ۶ عدد باشد.
  • با توجه به این تعداد پیچ ها می بایست رینگ مورد نیاز خود را خریداری فرمایید.
  • مثلا اگر پیچ توپی چرخ خودروی شما ۴ عدد است باید به سراغ خرید رینگی با چنین تعداد پیچی برای نصب و پیاده سازی آن بر روی توپی چرخ خود باشید.

جنس رینگ

  • فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید رینگ چرخ توجه به جنس آن است.
  • همانطور که گفتیم رینگ های تولید شده از جنس فولاد مقاوم هستند اما خب از ظاهر زیبایی برخوردار نیستند و به همین خاطر معمولا بر روی آن ها از قالپاق استفاده می شود.
  • این در حالی است که رینگ های آلومینیومی و منیزیمی از جذابیت های ظاهری برخوردار هستند اما خب خیلی مقاوم نیستند!
  • انتخاب در این خصوص فقط و فقط بر عهده خودِ شما خریداران گرامی می باشد.

قیمت رینگ چرخ

  • قیمت رینگ چرخ با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود.
  • با این حال اما یادتان باشد بهتر است تا شما ابتدا میزان مبلغی که برای خرید یک کدام از این رینگ ها هزینه خواهید کرد را مشخص کرده و سپس برای خرید پا به بازار فروش رینگ چرخ بگذارید.
  • اینطوری می توانید از میان مدل های قابل خرید برای خود بهترین را با توجه به شرکتی (فولادی) و یا اسپرت بودن (آلومینیومی) رینگ برگزینید.

.

علت کوبیدن رینگ اسپرت چیست؟

این موضوع ارتباط مستقیم با وزن و سایز رینگ مورد نظر شما دارد، رینگ اسپرت‌های غیر استاندارد معمولا وزن بالایی دارند، همین امر کافی است تا میزان کوبش لاستیک با سطح مورد نظر مانند آسفالت چند برابر شود. همچنین برای رینگ‌های سایز ۱۷ و مشابه فاق لاستیک به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند که این نکته هم می‌تواند یکی از دلایل مهم کوبیدن رینگ اسپورت باشد.